• وبلاگ : سلام
  • يادداشت : امام علي بن الحسين(ع)
  • نظرات : 0 خصوصي ، 7 عمومي
  • چراغ جادو

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + علوي 
    نبي يه انسان معمولي هستند مثل ما اما عين ما نيستند. اگه بتونيم اينو درک کنيم خيي از مشکلات اعتقاديمون حل مي شه. ولي به نظرم خيلي سخته . نبي و امام مثل ما مي خورد و مي خوابد و در راه قدم مي زند و توليد مثل مي کند و مي خندد و مي گريد و .. اما عين مانيست چون سر در ملکوت و جبروت دارد و پا در ناسوت و.... چون يک آن هم از منبع الهي منقطع نمي شود. هم به نحو تکوين و هم به نحو تشريع و اين سختي ماجراي فهم ماست
    + علوي 

    به نام خدا

    سلام

    هم نظر مدير وبلاگ درسته، و هم نظر آقاي محمد. به چند دليل:

    1- قرآني: حضرت محمد حقيقت محمديه و عقل اول هستند. و حقيقت محمديه ي به معناي حقيقت عالم است. يعني اينکه ايشان عالم را در خود دارند ، اما نه به نحو حلولي( کاملا مربوط به فلسفه ي اسلامي و عرفان اسلامي است) و امامان خليفه ي ايشان و تنها فرقشان با حضرت اين است كه وحي را دريافت نمي كردند. پس امامان نيز واجد عالمند. پس ايشان نيز عقلند( مطمئنا منظور از عقل، عقل ابزار انگار غربي ها نيست كه تو مدرنيته علم شد. بلكه منظور از عقل ، العقل ما عبد به الرحمن و اكتسب به الجنان است. يعني عقلي كه آدم رو به خدا مي رسونه)

    حالا وقتي كه ايشان عقلند، پس معصومند و گناه نمي كنند و خطا نمي كنند و اشتباه نمي كنند و ترك اولي نمي كنند و درست تشخيص مي دهند و در يك كلام عين عقل هستند.

    اما يه نكته ي ظريفي در اين ميان است و آن اينكه ايشان مادامي كه به منبع الهي چنگ زده اند ، اين صفات رو دارند ، هر چند كه همواره به اين منبع چنگ زده اند. اما امكان( به معناي امكان ذاتي فلسفي / و حتي امكان استعدادي وجودي) دارد ايشان به حكم انسان بودنشان از منبع الهي دور شوند، چون بالاخره ايشان هم انسان هستند ، نه ملك. ( به خاطر همين هم خدا در سوره ي ضحي يه جوري با پيامبر صحبت مي كنه كه آدم احساس مي كنه ، كه نبي يه انسان معمولي هستند مانند ما.)

    پس نتيجه اينكه مدير وبلاگ به جنبه ي حقيقت محمديه و عصمت توجه كردند و آقاي محمد به جنبه ي انساني و بشري نبي، و هر دو هم درست است ولي از دوحيث

    2- از نظر روايي هم خيلي روايت وجود دارد كه وسائل الشيعه و التوحيد شيخ صدوق، ثقه ترين هستند( من الان حضور ذهن ندارم آدرس بدم.)

    التماس دعا

    مهاجر به روز است!
    با قالب جديد...
    + محمد 

    سلام

    1- امام بر سر دو راهي قرار مي گيره، فكر مي كنه، انتخاب مي كنه.

    اين عبارات شايد بخش گمشده معصوم شناسي ماست.

    2- خوب، پس هنوز تعطيلش نكرديد؟! وبلاگ رو مي گم.

    اون جوري كه شما پست قبل از چيز نوشته بودي گفتم ديگه سلب توفيق شد ازمون.

    3- عيدتون مبارك باشه ان شاءالله.

    4- حافظ مي گه: گرچه وصالش نه به كوشش دهند ...

    به اميد ديدار

    سلام. چيزه... پس شمام محباني هستيد...!

    در باره ي اين مطلب نظري ندارم.(اصلا من كي باشم...؟) فقط بايد به خاطر خيلي چيزا ازتون تشكر كنم.

    سلام

    همانطور که اطلاع داريد براي افزايش بيننده سايت يا وبلاگمان،موتورهاي جستجو خيلي مهم هستند. و يکي از روشهاي فوق العاده مهم و از همه جالبتر رايگان افزايش امتياز در موتورهاي جستجو ، تبادل لينک بين سايتها و وبلاگهاست.

    سايت محور مشتاق تبادل لينک با شماست.

    به همين منظور شما مي توانيد با ثبت لينکتان درhttp://www.mehvar.com/link/register.aspx بطور کاملا رايگان از اين مزيت استفاده کنيد. همچنين خواهشمنديم متقابلا لينک http://www.mehvar.com

    را درسايت يا وبلاگ خود با يکي از عنوانهاي :

    سايت نيازمنديها

    نيازمنديها

    آگهي رايگان

    فروشگاه اينترنتي

    حراجي اينترنتي

    لينکستان

    قرار دهيد. بدون اينکه اجباري در ثبت لينک ما داشته باشيد در اولين فرصت و در سريعترن زمان لينکهاي ثبت شده را تاييد وارادتمان را کامل مي کنيم.

    نکته ضروري

    با توجه به اينکه بعضي از دوستان هنگام تکميل فرم ثبت لينک به قسمت کلمات کليدي توجه خاصي ندارند و يا نام خود و يا کلماتي غير مرتبط با سايتشان را قرار مي دهند، حال آنکه اين قسمت، چون توسط موتورهاي جستجو ايندکس مي شود از اهميت فوق العاده بالايي برخوردار هست. خواهشمنديم براي دريافت نتيجه مطلوبتر از ثبت لينکتان در سايت محور کلمات کليدي سايتتان را که مي خواهيد افراد با جستجوي انها به سايت شما هدايت شوند حتما در اين قسمت درج نماييد.

    مطلب بسيار خوبي بود درباره امام.. مخصوصا بحث فراتر از فداکاري عمل کردن.. شايد بزرگترين آدمهاي ما فقط فداکارن!!

    اين عيد غم آلوده بزرگ بر شما هم مبارک!