• وبلاگ : سلام
  • يادداشت : آيات «پوششي» حجاب
  • نظرات : 0 خصوصي ، 6 عمومي
  • تسبیح دیجیتال

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + داوود 
    دستتون دردنكنه استفاده كرديم.
    پاسخ

    سلام. خدا رو شكر. موفق باشيد

    مباحث پراكنده‏ زيادي در باب حجاب هست كه كاش مي‏شد در دو بعد نظري و بعد ارائه راهكارهاي عملي تدوينش كرد. در بخش نظري و پايه هاي فقهي و روايي حجاب نسبتاً خوب كار شده ولي به نظر مي‏رسد فارغ از شرايط موجود و بسترهاي درست و نادرست ايجاد شده بدان پرداخته شده است.لذا آسيب شناسي و تحليل درست شرايط موجود پيش از ارائه راهكار ضروري به نظر مي‏رسد. مثلاً از همان جنس مباحثي كه در حاشيه پست قبلي حجاب مطرح شد.با رويكردهاي فردي و اجتماعي. در بعد سياست‏گذاري‏هاي نهادهاي خرد و كلان جامعه و ...

    بحث از حوصله اينجا خارج است. ببخشيد طولاني شد.

    پاسخ

    سلام. الحمدلله كه بحث مورد عنايت واقع شد. نكته حاشيه‏اي‏تان بسيار كارامد به‏نظر مي‏آيد و يك راه‏كار تربيتي است. اين بحث هم به‏جا و متأسفانه فراموش‏شده است. ان‏شالله بتوانيم در وسع خودمان قدمي برداريم. يا علي

    سلام و ممنون از طرح مجدد دغدغه حجاب در وبلاگ سلام.

    دسته بندي جالبي بود. دسته دوم در مرحله عمل دشوارتر و ظريف‏تر و نيازمند دقت بيشتر به نظر مي‏رسند و ممنون مي‏شوم آيات دسته دوم را از منظر اين پژوهش در پست‏هاي آتي بياوريد.

    روايت جالبي دارند جناب ام سلمه از فضاي مدينه بعد از نزول آيه 59 احزاب كه خواندنش خالي از لطف نيست با اين ديد كه بانوان متشخص انصار بعد از نزول اين آيه محجبه شدند و اين آيه وجه تمايزي ايجاد كرد ميان زنان مؤمن و سايرين كه شايد با مقايسه شرايط فعلي جامعه ما قابل تآمل باشد.

    نكته حاشيه اي ديگري كه به ذهنم آمد اينكه در فضاي آيات روزه، بحثي داريم به نام تطوّع: فمن تطوّع خيرا فهو خير له. باب تفعل به معناي خود را به كاري زدن و بنابراين از ريشه طوع يعني خود را به رغبت زدن. خلاصه‏اش اينكه اگرچه ظاهر پذيرش و انجام بعضي احكام و حدود مثل روزه يا همين حجاب سخت به نظر برسد ولي بايد خود را به رغبت بزنيم و ميل به انجام آنها را به نفس تلقين كنيم.

    + هستي 

    كاش ميشد يكي هم به مردان بگه كه شما ها هم بايد حجاب داشته باشيد

    مثل حجاب چشم،گوش،زبان و حتي لباس...

    به اميد هدايت همه در رمضان المبارك

    پاسخ

    توصيه به‏جايي است. ان‏شالله. يا علي

    سلام.

    خدا به همه خانم ها توي ماه مبارك، توفيق درك منزلت حجاب رو عطا كنه.

    يا علي

    پاسخ

    سلام. علي يارتون

    سلام آقا مسعود

    ما رو معروف كردي آقا مسعود !

    خيلي مخلصيم و محتاج دعاي خير دوستان !

    يا علي ع .

    پاسخ

    سلام. شما در آسمان معروف‏تر از زمين هستي حاجي. بزرگ‏واريد. به‏هم‏چنين. علي يارتون