سفارش تبلیغ
صبا

مقصر

ارسال شده توسط مسعود مسیح تهرانی در 85/12/23:: ساعت 11:13 صبح

سلام،

1-  سوره اعراف را خوانده اید؟

وَلَقَدْ خَلَقْنَاکُمْ

ثُمَّ صَوَّرْنَاکُمْ

ثُمَّ قُلْنَا لِلْمَلآئِکَةِ اسْجُدُواْ لآدَمَ

فَسَجَدُواْ إِلاَّ إِبْلِیسَ

لَمْ یَکُن مِّنَ السَّاجِدِینَ «11» ...

قَالَ فَبِمَا أَغْوَیْتَنِی

لأَقْعُدَنَّ لَهُمْ صِرَاطَکَ الْمُسْتَقِیمَ «16»

 

گفت‏: اکنون که مرا گمراه ساختى‏،

من بر سر راه مستقیم تو، در برابر آنها کمین مى کنم‏!  «16»

2- اینجایش را چطور؟

فَوَسْوَسَ لَهُمَا الشَّیْطَانُ ...«20»

وَقَاسَمَهُمَا إِنِّی لَکُمَا لَمِنَ النَّاصِحِینَ «21» 

فَدَلاَّهُمَا بِغُرُورٍ فَلَمَّا ذَاقَا الشَّجَرَةَ ...

وَنَادَاهُمَا رَبُّهُمَا

أَلَمْ أَنْهَکُمَا عَن تِلْکُمَا الشَّجَرَةِ

وَ أَقُل لَّکُمَا إِنَّ الشَّیْطَآنَ لَکُمَا عَدُوٌّ مُّبِینٌ «22»

قَالاَ رَبَّنَا ظَلَمْنَا أَنفُسَنَا

وَإِن لَّمْ تَغْفِرْ لَنَا وَتَرْحَمْنَا

لَنَکُونَنَّ مِنَ الْخَاسِرِینَ «23»

 

گفتند: (پروردگارا! ما به خویشتن ستم کردیم‏!

و اگر ما را نبخشى و بر ما رحم نکنى‏،

از زیانکاران خواهیم بود!)  «23»

 

3- نکته: شیطان و آدم هر دو گناه کردند،

شیطان گناهش را گردن خدا انداخت

و آدم ...

یا علی               

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

پی نوشت: خدا پدر و مادر این سایت الشیعه را بیامرزاد!


تردید

ارسال شده توسط مسعود مسیح تهرانی در 85/12/21:: ساعت 3:15 عصر

سلام،

1- تازگیها خیلی دچار تردید میشم؛

تردید در انتخاب،

انتخاب دو چیز ظاهراً خوب.

مثلاً انتخاب همراهی گروهی که خودت راهش انداختی،

و همراهی گروهی که بهش تعلق داری.

2- میگن قلب را بخاطر حال به حال شدنش قلب میگن.

میگن ارزش نیت خیلی زیاده،

چون از قلب نشات میگیره.

حالا ما با این حالات غیرثابت چه کنیم؟

یا علی                              


دفترچه محاسبات نفس

ارسال شده توسط مسعود مسیح تهرانی در 85/12/19:: ساعت 12:13 صبح

سلام،

1- خدا هیچ چیز رو بی حکمت خلق نکرده،
حتی این نفس خودپرست مربی شیطون رو.

2- لحظه لحظمون شناسنامه داره،
لحظه لحظمون حساب داره،
ثواب و عقاب،
این همه علاف اعمالمونن.
بشیر و نذیر داریم.
مگه نه؟

3- هی رفیق،
ما کی میخوایم واسه خودمون
دفترچه محاسبات نفس (+) درست کنیم؟
پس کی؟ پس کی؟

4- شرمنده از رویت حسین جان،
سه ساله مانده کنج ویران... +

یا علی


دعوت به راه پروردگارت

ارسال شده توسط مسعود مسیح تهرانی در 85/12/13:: ساعت 11:42 صبح

بسم الله الرحمن الرحیم

ادْعُ إِلِى سَبِیلِ رَبِّکَ (:)

(1) بِالْحِکْمَةِ

(2) وَالْمَوْعِظَةِ الْحَسَنَةِ

(3) و جادلهم بِالَّتِی هِیَ أَحْسَنُ (.)

إِنَّ رَبَّکَ هُوَ أَعْلَمُ بِمَن ضَلَّ عَن سَبِیلِهِ (؛) 

وَهُوَ أَعْلَمُ بِالْمُهْتَدِینَ (.)

 

1- با حکمت

2- و اندرز نیکو،

 به راه پروردگارت دعوت نما!

3- و با آنها به روشى که نیکوتر است‏، استدلال و مناظره کن‏.

 پروردگارت‏، از هر کسى بهتر مى‏داند چه کسى از راه او گمراه شده است‏؛

و او به هدایت‏یافتگان داناتر است‏.

النحل - 125              

یا علی                


خانم جان!

ارسال شده توسط مسعود مسیح تهرانی در 85/12/9:: ساعت 7:33 عصر

 

سلام بر فاطمه ی معصومه، زهرای اطهر، سلام الله علیها

خانم جان!                                          

ملت درگیر جهادی اند و هفته ی شهدا،

ما هم اسیر نفسمان.

اگر حالی بدهی، شاید فرجی شود.

                                                                                قربان علی، علیه السلام


انهدام نوع بشر؟!

ارسال شده توسط مسعود مسیح تهرانی در 85/12/5:: ساعت 7:41 عصر

سلام،

«در سال 1949 اینشتین درباره ی ملاقات خود با یکی از سران آمریکایی چنین نوشت:

 

اخیراً با یکی از شخصیت های باهوش آمریکایی

که در ظاهر مردی صاحب حسن نیت بود،

مذاکره می کردم.

 

به او تذکر دادم که خطر جنگ جدیدی

بشریت را تهدید می کند

و اگر چنین جنگی درگیرد،

احتمالاً نوع بشر منهدم خواهد گشت

و فقط تشکیلاتی که مافوق ملت ها باشد

 می تواند از چنین خطری جلوگیری کند.

 

اما با نهایت تعجب مشاهده کردم که مخاطب من چنین جواب داد:

به چه دلیل شما تا این اندازه مخالف با انهدام نوع بشر می باشید؟!

 

(اینشتین می گوید:)

چنین جواب تند و صریحی،

از رنج درونی و بدبختی آشکاری حکایت می کند

که مولود جهان امروز است.»

 

«زندگی اینشتین»، فیلیپ فرانک،            

به نقل از «فرهنگ پیرو فرهنگ پیشرو»، علامه جعفری

یا علی                          

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

پی نوشت:

سوال: این که «دایی مادربزرگ» آدم می میره یعنی چی؟

و عکس العمل آدم چی باید باشه؟                           یا علی


آقا مقداد

ارسال شده توسط مسعود مسیح تهرانی در 85/11/26:: ساعت 9:47 صبح

1) سلام آقا مقداد،

مثل اینکه داره بوی جهادی پررنگ تر میشه،

ولی خبری ازت نیست!

اصلا به فکر جهادیت هستی یا نه؟

سلام،

آخرین بار که سال تحویل شد رو یادته؟

قرآن، آل یس، کیاست، سیم خاردار،

اشک بعضیا در اومد،

سید صادق خواب بود، حاج احمدم به خاطر اربعین مراسم رو تحریم کرده بود،

و جای حسین که خالی بود.

پارسال کنار حاج آقا وایساده بودی

و به بچه ها یادگاری می دادی.

آره، یعنی اینقدر پیر بودیم و حالا از کارافتاده.

سلام و برکت.

سال سال حسینی بود، سال پیامبر(ص) بود، سال جهادی بود.

و صد حیف بر جهادی های ما...

الهی! مارا با مجاهدین فی سبیلت همراه کن!

یا علی                    


اصحاب جنت

ارسال شده توسط مسعود مسیح تهرانی در 85/11/22:: ساعت 4:5 عصر

سلام علیکم،

«ماجرا چنین بود که این باغ در اختیار پیرمرد مومن قرار داشت،

او به قدر نیاز از آن بر می گرفت،

و بقیه را به مستحقان و نیازمندان می داد.

اما هنگامی که چشم از دنیا پوشید، فرزندانش گفتند:

ما خود به محصول این باغ سزاوارتریم،

چرا که عیال و فرزندان ما بسیارند،

و ما نمی توانیم مانند پدرمان عمل کنیم!

و به این ترتیب تصمیم گرفتند

تمام مستمندان را که هر ساله از آن بهره می گرفتند

محروم سازند،

و سرنوشت آنها همان شد که در این آیات می خوانیم:»

«ما آنها را آزمودیم،

آن زمان که سوگند یاد کردند که

میوه های باغ را صبحگاهان

و دور از انظار مستمندان بچینند»

تفسیر نمونه، جلد 24، تفسیر سوره قلم، آیات 17-33  

 

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

پی نوشت:

دوباره بوی جهادی میاد، اما جهاد که بی مقدمه و آمادگی نمی شه،

شاید فقط کافی نیست که بیل و کلنگ و اوستا آماده باشن،

شاید باید به فکر آماده شدن مجاهد هم بود.

یا علی                


تعیین هدف اعلای زندگی

ارسال شده توسط مسعود مسیح تهرانی در 85/11/15:: ساعت 7:19 عصر

سلام علیکم،

عزاداری ها قبول!

کتاب «فرهنگ پیرو فرهنگ پیشرو» داره به جاهای خوبی می رسه،

اگه هنوز حوصله اش رو دارید بخونید:

 

1- فرهنگ دو بعد دارد: ملموس و شفاف.

«بعد شفاف فرهنگ، عبارتست از

آرمان ها، عواطف، اخلاق

و هدف هایی که برای حیات انتخاب می شوند

و آگاهانه یا ناآگاهانه،

زندگی ... را ... توجیه می نمایند

 

2- بعد شفاف فرهنگ برگرفته از سه منبع است:

1) «طبیعت معمولی بشر

مانند خودخواهی و قدرت طلبی»

2) «نژادپرستی و وطن پرستی»

3) «آرمان ها و ایده های کلی

که مورد اتفاق نظر انسان های معتدل

در گذرگاه تاریخ است.»

 

3- «برای نجات از»

ابعاد شفاف خودخواهی و خودپرستی،

«جز تعیین هدف اعلای زندگی

و حرکت در مسیر آن

هیچ راهی وجود ندارد.»

یا علی                




بازدید امروز: 34 ، بازدید دیروز: 35 ، کل بازدیدها: 306191

پوسته‌ی وبلاگ بوسیله Aviva Web Directory ترجمه به پارسی بلاگ تیم پارسی بلاگ