به نام خدا
بنده هم با شما موافق بودم
چه آنکه پيش از اصلاح ، به زعم بنده ي عوام حديث مذكور چيزي دور از دسترس مي آمد، اما با لطف جنابعالي بنده ي عوام هم بسيارها فيض بردم. ضمن آنکه از حسن ظن جنابعالي کمال امتنان را دارم ،به نظر مي رسد که اينجانب هيچ لطيفه اي را ادراک نکرده ام.
خدا نگهدار
اگر كلمه ي يغضب بود ، معناي لنفسه به طور عام مخدوش مي شد، هر چند كه غضب و يغضب براي خدا يه معني مي ده و هر چند كه لنفسه به طور عام معناي بدل مي ده. از اين حيث گفتم. ديگه اينكه با اين تغيير به وضوح مرجع فقط خداست نه مرتبه ي نفوس.
در هر حال ممنون
سلام
اين حديث خيلي عميق و خيلي عرفانيه. اگر فرصت مي كرديد معناي لنفسه رو بيشتر باز مي کرديد ، خيلي خوب مي شد. چون تصور ميکنم معناي نقس در اين حديث، نفس به معناي عامش نيست. به نظرم خيلي اين حديث عجيبيه. معني مفهومي اين حديث خيلي سخته!
در هر صورت خيلي زحمت مي كشيد و اين مطالب ناب رو بيان مي كنيد.