سلام.

1- خیلی حال خوشی نداشتم؛ این مناظره هم مزید بر علت شد. خدا عاقبت‏مون رو ختم به‏خیر کناد.

2- می‏خواستم درباره‏ی حضرت امام بنویسم اما دست‏ام به نوشتن نمی‏ره، هرچند چیزی هم برای گفتن نداشتم. گفتم به‏جاش این حرف‏های امام(ره) رو مرور کنیم.
- - - - - -

«هیچ کس نباید خود را مطلق و مبرّاى از انتقاد ببیند. البته انتقاد غیر از برخورد خطى و جریانى است. اگر در این نظام کسى یا گروهى خداى ناکرده بى‏جهت در فکر حذف یا تخریب دیگران برآید و مصلحت جناح و خط خود را بر مصلحت انقلاب مقدم بدارد، حتماً پیش از آن که به رقیب یا رقباى خود ضربه بزند به اسلام و انقلاب لطمه وارد کرده است. در هر حال یکى‏ از کارهایى که یقیناً رضایت خداوند متعال در آن است، تألیف قلوب و تلاش جهت زدودن کدورت‌ها و نزدیک ساختن مواضع خدمت به یکدیگر است. باید از واسطه‏هایى که فقط کارشان القاى بدبینى نسبت به جناح مقابل است، پرهیز نمود. شما آن‌قدر دشمنان مشترک دارید که باید با همه توان در برابر آنان بایستید، لکن اگر دیدید کسى از اصول تخطى مى‏کند، در برابرش قاطعانه بایستید.*»

 

«ممکن است که اگر اشخاص هوشمند تنبّه ندهند و بیدار نشوند، این انتخابات موجب این بشود که دو دستگى‏هاى زیادى ایجاد بشود... مسأله این نشود که یک دسته براى خاطر این که یک کاندیدایى دارند، دیگران را بکوبند، آن دسته هم براى همین کاندیداى خودشان، این را بکوبند.

اگر همه براى خدا هست، با هم تفاهم کنید. البته تبلیغ هیچ مانعى ندارد، لکن... آن‏طور نشود که هر کدام دیگرى را بکوبند و آنى که دشمن ما مى‏خواهد، خطوط مختلفه را در انتخابات عملى کند. شما همه مى‏خواهید که اسلام در این مملکت تحقق پیدا کند، همه مى‏خواهید که این جمهورى اسلامى ادامه پیدا بکند، ادامه این به این است که شما در مواردى که مى‏بینید که دارند شیاطین نقشه مى‏کشند و توطئه مى‏کنند تا شما را به جان هم بیندازند، بنشینید با هم و تفاهم کنید و آنها را مأیوس کنید. امروز دارند تهیه مى‏بینند مخالفین شما، مخالفین جمهورى اسلامى، که براى انتخابات ایجاد نفاق کنند، و این یک خطرى است براى کشور ما. اینها با زور نمى‏توانند کارى انجام بدهند، نه آمریکا، نه شوروى، با فشار و زور به یک کشورى که همه با هم هستند نمى‏توانند آسیب برسانند، لکن با توطئه و وادار کردن عمال خودشان در داخل مى‏توانند ایجاد نفاق کنند و بهانه هم انتخابات.**»

 

«از آقایان کاندیداها و دوستان آنان انتظار دارم که اخلاق اسلامى - انسانى را در تبلیغ براى کاندیداى خود مراعات؛ و از هر گونه انتقاد از طرف مقابل که موجب اختلاف و هتک حرمت باشد خوددارى نمایند، که براى پیشبرد مقصود، ولو اسلامى باشد، ارتکاب خلاف اخلاق و فرهنگ، مطرود و از انگیزه‏هاى غیر اسلامى است.

اینجانب بنا ندارم از کسى تأیید نمایم، چنان که بنا ندارم کسى را رد کنم. و از تمام احزاب و گروه ها و افراد مى‏خواهم از نسبت دادن کاندیداى خود به من که از آن استفاده تأیید و یا تعیین و یا رد شود، خوددارى کنند. من بسیار مایل هستم که گروه هایى که متعهد و معتقد به جمهورى اسلامى و خدمتگزار به اسلام هستند، در مبارزات انتخاباتى کمال آرامش را در تبلیغ کاندیداهاشان رعایت نمایند، و نسبت به یکدیگر تفاهم و صمیمیت و اخوت اسلامى داشته باشند، و از تفرقه و کدورت شدیداً احتراز کنند که تفرقه و تشتت، دوستان را نگران و دشمنان را کامیاب مى‏کند و موجب تبلیغات سوء مى‏شود.***»

 

«مبادا خیال کنند که مبارزات انتخاباتى عبارت از این است که به دیگران بد بگویند و کارشکنى بکنند... نهضت را لکه‏دار نکنید. دشمن ها درصددند که خرده گیرى کنند.****»

 

«به‏طور خصمانه با هم رفتار نکنید. برادر باشید با هم. اگر یکى رییس جمهور شد، شما هم به او اعانت کنید. این طور نباشد که قبل از این که رییس جمهور بشود بریزید به جان هم. فردا پاى این صندوق ها بریزید به جان هم.*****»

 

* صحیفه امام، ج‏21، ص: 181
** صحیفه امام، ج‏18، ص: 173
*** صحیفه امام، ج‏12، ص: 13
**** صحیفه امام، ج‏12، ص: 151
***** صحیفه امام، ج‏12، ص: 128

یا علی

- - - - - -
+ پنج‏شنبه 14 خرداد 1388؛ 11:20 صبح
لینک مطالب دوستان را می‏گذارم، جدا از نظر خودم نسبت به برخی تندروی‏های‏شان بخوانید.
هیچ موقع اخلاق انتخاباتی در ایران درست نمی‏شه!
چشم‏مان روشن!
اعترافات نیمه شب یک زن
آیا همه چیز بر باد رفت؟

چهار نکته رهبری در مورد انتخابات راه‏نمای خوبی است. خدا برای‏مان حفظشان کند.

+ همان‏روز؛ 6:40 عصر
دفتر هاشمی خواستار فرصت برای پاسخ‏گویی و شفاف‏سازی شد
خلق بی‏چاره پای تله‏ویزیون، از تعجب تمام وارفتند!!!
حاشیه‏های مناظره
احمدی‏نژاد، شهادت‏ات مبارک!
استراتژی فرار از سؤالات!

باز هم بگم این لینک نوشته‏های مختلف‏ه، نه لزوماً مورد تأیید حقیر. خدا بهترین مصلحت‏مون رو برامون نازل کنه.