تنگ‏نظری 4

ارسال شده توسط مسعود مسیح تهرانی در 87/11/9:: ساعت 2:12 عصر

سلام.

فرض کنید سیستم تهویه یه مکان عمومی
که آدم‏های بافرهنگ و باسواد توش هستن
دو جور کنترل بشه:

یکی چندتا کنترلر تو جاهای مختلف اون مکان که امکان تنظیمات دما و درجه داره
و همه هم به‏اش دسترسی داشته باشن.

یکی فیوزهای مجتمع تو یه جعبه که فقط دو سه نفر مسئول اونجا ازش سر دربیارن،
اون هم فقط در حد روشن/خاموش‏کردن کنترل روش باشه.
(مثالش واقعیه ها!)

اگه جزو مسئول‏ها باشیم
بدترین کار اینه که کنترلرهای اونجا رو از کار بندازیم
و یه جوری فیوزها رو روشن/خاموش کنیم که اوضاع مطابق میل ما باشه،
کس دیگه هم نتونه شرایط محیط رو عوض کنه.

این هم یه مثال دیگه تنگ‏نظری.

یا حسین شهید


اعتماد به نفس

ارسال شده توسط مسعود مسیح تهرانی در 87/11/9:: ساعت 11:12 صبح

سلام.

از رئیس انجمن دانشکده فنی پرسیدم
کاندیداتون معلوم شد؟

گفت
اون کاندیدای ما نیست،
کاندیدای همه مردمه!

یا حسین شهید


انقلاب، حجتیه و تفکیک

ارسال شده توسط مسعود مسیح تهرانی در 87/11/8:: ساعت 12:15 عصر

سلام.

دیشب یه بحث لایه‏ای نسبتاً جدی و طولانی
کردم درباره‏ی انقلاب.

خدا رو شکر زیاد کم نیاوردم.

اما یه چیزی برام ملموس‏تر شد که
چطور «تفکیک» برای «حجتیه» مبانی فکری می‏سازه.

هر چند که من هنوز با اهالی تفکیک مشکل جدی ندارم.
اتفاقاً بهترین کسانی رو که دیدم می‏تونن از پس
«روشنفکران دینی ضددین!»
بر بیان همین‏ها هستن.

(تکمله)
به‏خصوص رو بحث سوتی‏های انقلاب و انقلابیون
(به قول دوستمون پنالتی)
خیلی نمی‏شه دفاع کرد.
فقط می‏شه گفت اینها هم طبیعت همچین حرکتیه.
اما واقعیتش اینه که همین ظلم‏ها و خون‏های به ناحق ریخته‏شده
اثرش رو می‏ذاره و گذاشته.

یا حسین شهید


لینک‏های محرمی

ارسال شده توسط مسعود مسیح تهرانی در 87/11/7:: ساعت 11:27 صبح

سلام.

در آخرین روز(های) ماه محرم فکر کردم خوبه یه سری لینک‏های محرمی بذارم. ان‏شاءالله از همه ایام عمرمون، به‏خصوص ایام منتسب به اهل‏بیت(ع) نهایت استفاده رو ببریم.
- - - - - -

1- بحث‏های کلی
(تو مایه‏های فلسفه قیام)

* بحث «زمینه‏های اجتماعی انحراف جامعه» و «عوامل انحراف جامعه»
از کتاب «آذرخشی از آسمان کربلا» آقای مصباح یزدی
(خدا توفیق بده خوندنش رو شروع کنیم)

** «نفی و اثبات در حرکت حضرت حسین(ع)»
بیشتر تکیه بر ویژگی خاص یزید است که چرا در زمان او قیام شکل گرفت.
خدا خیر بده حاج محسن رو که حرف‏های حاج آقا رو با زبون خودش پیاده می‏کنه.

*** «تأملی بر نهضت عاشورا 1 و 2»
خلاصه مباحث کتابی با همین عنوان از آقای رسول جعفریان.

**** «نقش حدیث‏سازان در حادثه کربلا»

2- درباره‏ی یاران

* معرفی بعضی مخالفان حضرت حسین(ع)
«حصین بن نمیر و شبث بن ربعی»، «شریح قاضی» و «عمر سعد»

** «زهیر بن قین»

3- درباره‏ی عزاداری‏های ما

* «مبارزه با جهالت»

** یه سؤال:
«چرا برای امام حسین(ع) ده روز عزاداری می‏کنید؟ فوقش دو روز همون عاشورا و تاسوعا رو عزاداری کنید؛
نه? دیگه سه روز. چرا ده روز؟»
باید نظرات این پست رو دید.

*** در راستای نهضت تخریب اصل عزاداری بر حضرت حسین(ع)!
کسی منکر و موافق عزاداری‏های خرافی و بدعت‏گذار نیست،
اما تخریب کل عزاداری‏ها با چه نیت و جایگزینی انجام می‏شه؟

**** «زخم‏های حسین(ع) هنوز تازه است!»
ماجرایی شنیده‏ام که حضرت رضا(ع) را مشاهده کردند 
درحالی‏که تیرهای زیادی به بدن مبارکشان اصابت کرده بود.
ظاهراً فرموده بودند این تیرها همان نگاه‏های گناه‏آلود زائران در حرم است...

4- ادبی

* «از محرم دم‏به‏دم هر چند ماتم می‏چکد                 باز اما بهترین ماه است می‏دانی چرا؟»
شعر آقای علی‏رضا قزوه

** «مستان همی افتاده و ساقی نمانده...»

*** شعر «جام شفق» آقای علی معلم.

یا حسین شهید


حکایت حرافی‏های ما

ارسال شده توسط مسعود مسیح تهرانی در 87/11/6:: ساعت 11:1 صبح

سلام.

«+
مرد گفت: ... کوزه را سر ببند، زیرا تنها هدیه‏ی ما برای پادشاه همین آب گل‏آلود جمع‏شده از باران بیابان است.
کوزه را در نمدی قرار بده تا شاه لازم باشد افطار خویش را با همین آب کند.
یک هم چون چیزی در آفاق و انفس وجود ندارد.
این آبی که من برای وی می‏برم شهد و شیره است
و مایه‏ی جنبش ذوق‏ها و خرسندی ذائقه‏ها است.
بدون تردید، ایشان از آب‏های تلخ و شور پیوسته در بیماری و بی‏نوری است.

پس سبو برداشت آن مرد عرب                         در سفر شد مى‏کشیدش روز و شب‏...
بر سبو لرزان بُد از آفات دهر                       هم کشیدش از بیابان تا به شهر...
سالم از دزدان و از آسیب سنگ                                 بُرد تا دارالخلافه بى‏درنگ‏
دید درگاهى پر از انعام‏ها                         اهل حاجت گستریده دام ها
دم به دم هر سوى صاحب حاجتى                              یافته ز آن در عطا و خلعتى‏
بهر گبر و مؤمن و زیبا و زشت                       همچو خورشید و مطر نى چون بهشت‏
دید قومى در نظر آراسته                                     قوم دیگر منتظر برخاسته‏
خاص و عامه از سلیمان تا به مور                              زنده گشته چون جهان از نفخ صور
اهل صورت در جواهر بافته                                         اهل معنى بحر معنى یافته‏
آنکه بى‏همت چه با همت شده                             و آنکه با همت چه با نعمت شده‏

پس نقیبان پیش او باز آمدند                                 بس گلاب لطف بر جیبش زدند
حاجت او فهمشان شد بى‏مقال                             کار ایشان بُد عطا پیش از سؤال‏
پس بدو گفتند یا وجه العرب                                       از کجایى چونى از راه و تعب‏
گفت وجهم گر مرا وجهى دهید                                     بى‏وجوهم چون پس پشتم نهید
(اگر به من رویی و فرصتی دهید بگویم که من بی‏پولم.)
اى که در روتان نشان مهترى                                    فرّتان خوشتر ز زر جعفرى‏
اى که یک دیدارتان دیدارها                                            اى نثار دینتان دینارها
اى همه ینظر بنور اللَّه شده                                      از بر حق بهر بخشش آمده‏
تا زنید آن کیمیاهاى نظر                                        بر سر مس‏هاى اشخاص بشر
من غریبم از بیابان آمدم                                             بر امید لطف سلطان آمدم‏
بوى لطف او بیابان‏ها گرفت                                     ذره‏هاى ریگ هم جان‏ها گرفت‏
تا بدین جا بهر دینار آمدم                                        چون رسیدم مست دیدار آمدم‏
بهر نان شخصى سوى نانوا دوید                                داد جان چون حُسن نانوا را بدید
بهر فرجه شد یکى تا گلستان                                   فرجه‏ى او شد جمال باغبان‏
همچو اعرابى که آب از چه کشید                              آب حیوان از رخ یوسف چشید...

آب آوردم به تحفه بهر نان                                        بوى نانم برد تا صدر جنان‏...
آن سبوى آب را در پیش داشت                            تخم خدمت را در آن حضرت بکاشت‏
گفت این هدیه بدان سلطان برید                                     سائل شه را ز حاجت واخرید
آب شیرین و سبوى سبز و نو                                  ز آب بارانى که جمع آمد به گو

خنده مى‏آمد نقیبان را از آن                                    لیک پذرفتند آن را همچو جان‏
ز آن که لطف شاه خوب با خبر                                 کرده بود اندر همه ارکان اثر...
(آن کوزه آب را به نزد سلطان برید و بگویید که از آب باران جمع شده‏است.
هرچند نقیبان از این تحفه و هدیه در خنده بودند،
با این حال چون لطف و عنایت سلطان را می‏دانستند و می‏شناختند پذیرفتند.)

بارى اعرابى بدان معذور بود                                  کو ز دجله بى‏خبر بود و ز رود
گر ز دجله با خبر بودى چو ما                                او نبردى آن سبو را جا به جا
(شاید از دجله باخبر بود آن سبو را می شکست.)

چون خلیفه دید و احوالش شنید                             آن سبو را پر ز زر کرد و مزید
آن عرب را کرد از فاقه خلاص                          داد بخشش‏ها و خلعت‏های خاص‏
کاین سبو پر زر به دست او دهید                          چون که واگردد سوى دجله‏ش برید
از ره خشک آمده‏ست و از سفر                                  از ره آبش بود نزدیکتر
چون به کشتى درنشست و دجله دید                           سجده مى‏کرد از حیا و مى‏خمید
کاى عجب لطف این شه وهاب را                                       وین عجبتر کو ستد آن آب را
چون پذیرفت از من آن دریاى جود                                           آن چنان نقد دغل را زود زود
* * *

آن سبوى آب دانش‌هاى ماست                                            و آن خلیفه دجله علم خداست‏»
قسمتی از یکی از داستان‏های دفتر اول مثنوی

ما که از خودمون ناامیدیم،
فقط امیدمون به خداست.
شاید این وبلاگ آلوده رو مثل اون کوزه آب کثیف ازمون بخره؛
و گرنه در درگاهش دجله‏ها روان‏اند.

یا حسین شهید


خدا خودش کمک کنه

ارسال شده توسط مسعود مسیح تهرانی در 87/11/5:: ساعت 3:14 عصر

سلام.

خواستم بگم
سخت‏ترین کار دنیا اینه که
با یه بچه به سن راهنمایی اهل محمدآباد ریگان
-یه جایی بین بم و ایران‏شهر-
بتونی ارتباطت رو حفظ کنی.

یعنی هفته‏ای یه‏بار که بهت زنگ می‏زنه
قدر پنج دقیقه حرف خوب داشته باشی بزنی و بپرسی،
یا وقتی اس.ام.اس. می‏زنه یه چیز خوب براش بفرستی،
یا وقتی می‏گه محل ما نمیای؟
بتونی بهش توضیح بدی که این در شرایط فعلی تو مایه‏های محاله
و احتمال اینکه یه روزی اون کارش به تهران بیفته بیشتره.

خدا خودش کمک کنه.

یا حسین


مصالحه یا زندگی در حال

ارسال شده توسط مسعود مسیح تهرانی در 87/11/4:: ساعت 11:15 صبح

سلام.

مسأله
در دنیای شلخته و متراکم امروزمان
-که تنها خاصیتش فراموشی خود و خدا و آخرت است-
یک مصالحه‌ای است بین تمرکز، مایه‌گذاشتن و کیفیت انجام کار فعلی
با آمادگی برای انجام کار بعدی.

مثال 1
وقتی 11 صبح یه قرار کاری-مهندسی داری،
باید تمرکزت رو بذاری روش.
ضمن اینکه چون دیگه ممکنه طرف رو گیر نیاری
انقدر جلسه رو کش بدی تا به جمع‌بندی خوبی برسی
و الکی ادامه کار موکول به آینده نامعلوم نشه.
این یعنی اینکه برای جلسه ساعت 1 دوستانه-فرهنگی
حدود یک ساعت دیر برسی،
ضمن اینکه تمرکز و آمادگی لازم رو هم براش نداری.

مثال 2
وقتی تو بازی برنده‌به‌جا می‌بازی،
اگه هنوز جون داشته باشی
و حس کنی اگه بیشتر مایه می‌ذاشتی نمی‌باختی،
شاید شرمنده شی.
در حالی که اگه توانت ته بکشه و برنده شی
یعنی بازی بعد رو خراب می‌کنی.

مثال 3
ظهر می‌تونی یه ربع بخوابی و نیم ساعت دیرتر از سر کار بری؛
معمولاً نتیجه کار با کیفیت‌تره.
می‌تونی تند بعد نهار بری پشت میزت،
و به زور تمرکز و اشتیاقت رو به کار حفظ کنی.
(البته معمولاً ما بهونه‌مون اینه که مگه می‌شه تو یه ربع خوابید!
منظور خواب خرخر کردن و خواب دیدن که نیست؛
یه چرت تخلیه استرس و تنظیم فکر.
هم توصیه اسلامیه و هم علمی.)

راه حل
خوب، از مثال 2 و 3 ظاهراً راه حل معلوم می‌شه دیگه؛
مهم اینه که تو هر لحظه خوب عمل کنی (زندگی در حال).
خیلی وقت‏ها کش‌دادن کار لازم نیست و اتفاقاً نتیجه معکوس می‌ده.
(این تجربه رو معمولاً وقتی کار به وقت نماز کشیده می‌شه داریم،
هم نماز از دست می‌ره و هم تهش می‌بینی کارت هم ثمر نداده.)
وقتی هم برای کار بعد کم آوردی الکی تیم رو خراب نکنی،
صادقانه بکشی کنار که حداقل بقیه به پشت‌گرمی تو کارشون خراب نشه.

حاج محسن زمان پیش‌دانشگاهی حرف خوبی می‌زد؛
می‌گفت آدم باید انقدر درس بخونه که اگه بعد کنکور هم برگرده همون قدر.
(اگه خوب یادم نیست شما خودت درستش رو بگو!)
یعنی انقدر که نتیجه (هدف) برات مهمه از وسیله استفاده کنی.
گاهی پای طرف رو تو فوتبال داغون می‌کنیم،
فقط به خاطر جوّ بازی، نه اهمیت بُردن یه بازی دوستانه.

این هم مهارتی است.
یه چیزی تو مایه‌های اهمیت نیت در عبادات
و حضور قلب در نماز
که بدون اون نماز بی‌مغز می‌شه.

یا حسین شهید

- - - - - -
* قراربخش دل بی‏قرار آمدنی است           ملال رفتنی و غم‏گسار آمدنی است
صدای شیحه‏ی اسب ظهور می آید          خبر دهید به عالم، سوار آمدنی است

** جناب «مطر» فرموده‏اند:
«زندگی در حال = زندگی برای آینده = عبرت از گذشته.
پس هیچ چیز به نفع دیگری از بین نمی‏رود... باید نتیجه رو کنار بذاریم و سخت، درست، علمی و برای رضایت خدا کار کنیم. چون اگر به‏دنبال نتیجه باشیم مثل همان قایقرانی می‏شویم که در مسابقه قایقرانی هر بار که پارو می‏زند یک‏بار به عقب برمی‏گردد تا ببیند که چقدر به پایان نزدیک شده... آخر هم می‏بازد...
باید خودمان را رها کنیم  و فقط به فکر تکلیفمان باشیم.»


معجزه‏ی کلام حضرت سجاد (ع) - 2

ارسال شده توسط مسعود مسیح تهرانی در 87/11/4:: ساعت 12:3 صبح

سلام.

«
اهل بیت رسول خدا را به شهر دمشق وارد کردند
و آنان را در محل اسیران بلاد کفر،
پیشاروی در ورودی مسجد نگه‌داشتند.

در این هنگام پیرمردی آمد و به ایشان نزدیک شد و گفت:
«سپاس خدایی راست که شما را کشت و نابود کرد
و مردمان را از سلطه و آزارتان در امان داشت
و امیرمؤمنان را بر شما چیرگی بخشید!»

امام علی‌بن‌الحسین (علیه‌السلام) به او فرمود:
«
ای پیرمرد، آیا قرآن خوانده‌ای؟ ...
این آیه[ها] را دانسته‌ای که می‌فرماید:

«قُل لاأسألکم علیه أجراً الّا المودّة فی القربی»*...

«و آت ذاالقربی حقّه»**...

«واعلموا انّما غنمتم من شیء فإنَّ لِلله خُمُسَه و للرّسول و لذی القربی»***...

«انّما یُریدُ الله لیذهِبَ عنکم الرّجسَ اهلَ البیت و یُطَهِّرَکُم تطهیراً»****...

ماییم همان اهل بیتی که خدای سبحان
ما را با آیه‏ی تطهیر ویژگی بخشید.
»

... پیرمرد مدتی ساکت و مبهوت و پشیمان در جای خود ایستاد،
سپس سرش را به سوی آسمان بلند کرد و گفت:
خدایا،
من از سخنانی که گفتم و از دشمنی که با این جماعت کردم
توبه می‌کنم و به تو باز می‌گردم.
خدایا،
من از دشمن محمد و آل محمد، هر که باشد، از جن و انس،
بیزاری می‌جویم و به تو پناه می‌آورم.»*****

* آیه 23 سوره شوری
** آیه 26 سوره أسراء
*** آیه 41 سوره انفال
**** آیه 33 سوره احزاب

***** جلد شانزدهم «نقش ائمه در احیای دین» علامه عسکری (ره)

یا حسین شهید


معجزه‏ی کلام حضرت سجاد (ع)

ارسال شده توسط مسعود مسیح تهرانی در 87/11/3:: ساعت 12:7 صبح

سلام.

1- قبل از سخنان حضرت سجاد(علیه‏السلام)
«یزید، سرمست از باده‏ی پیروزی و غرور،
به اشعار ابن‏زِبعری تمثّل جست و چنین خواند:

1- ای کاش بزرگان قومم در جنگ بدر می‏بودند و می‏دیدند که من چه کرده‏ام،
2- تا مرحبا گویند و شادی کنند و بگویند: یزید دستت درد نکند!
3- ما از این قوم، بزرگان و سادات شاخص آنان را کشتیم و روز بدر را پاسخ گفتیم و سر به سر شدیم.

سپس این بیت را از خود اضافه کرد و سرود:
من از نسل عُتبه نیستم اگر از اولاد احمد و آنچه انجام داده انتقام نگیرم.»*

2- «پس از سخنرانی امام (علیه‏السلام) در مسجد دمشق،
یزید که از نماز فارغ شد دستور داد
امام علی‏بن‏الحسین (علیه‏السلام) و خواهران و عمه‏های آن حضرت را
در خانه‏ای که آماده کرده‏بودند جای دادند.
آنها نیز روزهایی چند اقامه‏ی عزا کردند
و بر حسین (علیه‏السلام) گریستند و نوحه‏سرایی کردند.

یزید پس از این جلسه ناچار شد
روش برخورد با ذریه‏ی پیامبر (ص) را تغییر
و برخی از محدودیت‏ها را کاهش دهد
و از برگزاری مجلس عزا برای شهیدانشان جلوگیری نکند.

و چون وضع شهر دمشق دگرگون شد،
یزید کاروان اُسرا را با احترام به مدینه بازگردانید.»*

3- و ایشان تا چند روز پیشش این چنین بودند:
دانی به کربلا ز چه رو او را عدو نکشت          آخر تا به کوفه زنده‏بودن او را گمان نداشت...

* جلد شانزدهم «نقش ائمه در احیای دین» علامه‏ی عسکری (ره)

یا حسین شهید


برای غزه

ارسال شده توسط مسعود مسیح تهرانی در 87/10/29:: ساعت 10:13 عصر

سلام.

1-

* خدا مجاهدان‏ش را نصرت عنایت کناد.

** سوره‏ی حشر را فراموش نکنیم؛ هرچه می‏شود بخوانیم و هدیه کنیم.

*** دعای جوشن صغیر کمی طولانی است،
اما فرازهای‏اش جالب است.
شده روزی یه کمی ازش بخوانیم و هدیه کنیم.
«اِلهى‏،

وَکَمْ مِنْ عَبْدٍ اَمْسى‏ وَاَصْبَحَ خآئِفاً مَرْعُوباً مُشْفِقاً،
و چه‏بسا بنده‏اى که بسر برد شب و روز خود را در ترس و خوف و هراس

وَجِلاً هارِباً طَریداً،
و اضطراب از خانه خود گریخته و آواره گشته

مُنْجَحِراً فى‏ مَضیقٍ وَمَخْبَاَةٍ مِنَ الْمَخابى‏،
و از ترس‏ در بیغوله‏اى رفته و در خفا گاهى خود را پنهان کرده

قَدْ ضاقَتْ عَلَیْهِ الْأرْضُ بِرُحْبِها،
و زمین بدین پهناورى از هر سو بر او تنگ شده‏

لایَجِدُ حیلَةً وَلا مَنْجى‏، وَلا مَاْوى‏،
نه راه چاره‏اى دارد و نه جا و مأوایى

وَاَنَا فى‏ اَمْنٍ وَطُمَاْنینَةٍ، وَعافِیَةٍ مِنْ ذلِکَ کُلِّهِ،
و من در کمال امنیت و آسایش و سلامتى‏ از این ناراحتیها بسر برم

فَلَکَ الْحَمْدُ یا رَبِّ مِنْ مُقْتَدرٍ لا یُغْلَبُ، وَذى‏ اَناةٍ لایَعْجَلُ،
پس خاص تو است ستایش اى پروردگار من که نیرومندى هستى شکست‏ناپذیر بى‏شتاب و بردبارى هستى‏

صَلِّ عَلى‏ مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ،

وَاْجعَلْنى‏ لِنَعْمآئِکَ مِنَ‏ الشَّاکِرینَ، وَلِألائِکَ مِنَ الذَّاکِرینَ.
و قرارم ده از سپاسگزاران نعمتهایت و از یادکنندگان عطایا و مراحمت.»

**** یه نکته‏ی بی‏ربط:
آقا غزه رو این‏طوری می‏نویسند gaza نه این‏طوری gazza.
یه‏بار تو گوگل جستجو کنید لطفاً: gaza و gazza.

2-

* نکته‏ی جالب اینکه بسیاری از سایت‏های مخالف اسرائیل توسط نرم‏افزارهایی مثل
KasperSky
مسدود شده‏اند!

نمونه‏اش:

 

 

 

 

 

 

** «Link to poll
Look at the poll statistics and compare Iranian votes with Arabian votes.»

و یه سری سایت که دوستان معرفی کرده‏اند:
http://friendfeed.com/rooms/gaza
http://gazastory.blogfa.com/
http://www.gaza-holocaust.com/
http://www.gazatoday.blogspot.com/
http://www.okhovat.com/
http://muslimstudent.blogfa.com/
http://savegaza.persianblog.com/

رأی‏گیری اسرائیل و فلسطین؛
تو اینجا نظرات و رأی‏های مردم رو با توجه به کشورهاشون ببینید، جالب‏ه.

3-

عملیات روانی برخی رسانه‏های داخلی علیه حماس!

** کشور مجازی اسرائیل
«اسرائیل خیلی خوب فهمید که کار کشورسازی یک پروسه‏ی بلندمدت است.
پس با این حال که داشت راه‏برد بلندمدت خود را پیش می‏برد،
به این فکر کرد که یک کشور مجازی برای خودش بسازد.
شروع کرد به ساخت و ساز کارخانه و خریدن سهام شرکت‏ها.
به‏طوری‏که وقتی الآن نگاه می‏کنی می‏بینی همه چیزت را کالاهای اسرائیلی می‏سازند...
اسرائیل خوب به هدف‏ش رسید. با ساخت بهترین و متنوع‏ترین کالاها،
و عادت‏دادن مردم به آنها،
خوب توانست کشور مجازی‏ش را حتا بین کشورهای مسلمان وسعت دهد.»

*** چرا وهابیت و صهیونیزم به وحدت رسیدند؟
پُست جالبی از جناب حیرت
که پر است از فتاوای مفتیان وهابی.
خواندن‏اش واقعاً توصیه می‏شود.

**** آتش‏بس...!!! آقا هادی تازه‏داماد سوئیس‏نشین

« ... و ما همچنان نگاه می‏کنیم و فکر می‏کنیم
خیابان بریزیم و شعار بدهیم کاخ دیو کوخ می‏شود و گنج‏ش نابود...
ما چه ساده‏ایم!!!
نشسته‏ایم، پا روی پا و دست روی دست!
شعار می‏دهیم، مقاله می‏نویسیم و گزارش پخش می‏کنیم
و از چین جنگنده و از سوئیس گندم وارد می‏کنیم...
به‏به! ما مردیم! بزرگیم! عزت داریم...
مثل اعراب نیستیم! مثل اون مصر نیستیم! ما ایرانی هستیم! بزرگ! مرد!
فقط خوابیم و در ذهن خود برای خود کشوری آباد، آزاد و مردانه ساخته‏ایم...
خدا کند از خواب به این زودی‏ها بیدار نشویم که حساب‏مان با خود خداست!
خیلی‏ها مشکل را از حکومت و دولت و ریش رئیس جمهور و مارک جوراب رئیس مجلس می‏دانند...
ولی خدا می‏داند که ما خودمان را نمی‏بینیم و از خود شروع نمی‏کنیم...
ما خیلی کار داریم که نکرده‏ایم!
اگر واقعاً دل‏تان از جنایت‏های فاشیست در غزه به درد آمده
و هنوز از زیر کار در می‏روید و درس خوب نمی‏خوانید و تلاش نمی‏کنید
و شهروند خوبی نیستید و خوب رانندگی نمی‏کنید،
اینها همه لوس‏بازی‏ها و خیال‏پردازی‏های ذهن‏تان است...
همه رویاست عزیز دل من! رویا! خواب و خیال است...
کسی از جنایات فاشیست دل‏اش واقعاً به درد آمده که از همین حالا اگر دانشجوست، خوب بخواند؛
اگر کارمند است، خوب‏تر کار کند و به‏خاطر این درد و رنج، پنج دقیقه روزی بیشتر از قبل کار کند،
اگر فیلم می‏سازد، بسازد قهرمان ملی ما را و نشان دهد که
نه با 22 روز که با 22 دقیقه می‏توان جواب فاشیست را داد!!!
فقط اگر بخواهیم...»

***** پُست «لجن...» آقا حمید رمضانی را هم ببینید.

****** کلیدواژه‏ای دوباره
«... سیصد و سیزده مرد
از سرزمین سیب می‏گذرند
مین‏های جهود را
خنثی می‏کنند
زیر باران موشک
می‏رقصند
و پرچم‏های سرو را
بر قله‏های یخ‏زده می‏کوبند
تا بادها از آن پس
راه مزارع زیتون را گم نکنند
مردانی
که حنجره‏هاشان را
برای تلفظ نام الله
تربیت کرده‏اند
و کودکان‏شان
حروف الفبا را
از روی نام شهیدان می‏آموزند... »

******* But our spirit will never die

******** شعر «نمایش غزه» از جناب علی‏رضا قزوه

«نه، ‌این نمایش خونین
این‌سان نبود
و آن‌که باید از آتش می‌گذشت
ابراهیم بود
بنا نبود که هاجر
بنا نبود که اسماعیل
با زخم بمب‌های فسفری غرب
دوباره بگذرند از آتش
...

در این نمایش خونین
قصاب
انگشت کوچک خود را برید
به اشتباه
و سازمان ملل
به اتفاق آراء
چسب زخم فرستاد
برای هر پنج انگشت قصاب!»

********* ایمیل جناب محمدآقای آسمان‏یزد را هم بدون اصلاحات ببینید:
«گاهی برای روشن‏فکربودن راهی جز ساز مخالف‏زدن پیدا نمی‏کنیم.
این روزها که اوضاع غزه داغ است،
ساز مخالف بعضی از دوستان روشن‏فکرمآب هم شده‏است دل سوزی برای مظلومیت اسرائیل!
البته هرچه جلوتر می‏رویم و جنایات عمق بیشتری می‏یابد این افاضات بیشتر رنگ می‏بازند.
اما هستند کسانی که می‏گویند:
"حرف روشن‏فکر یکی است.
ما یک یا علی به اسرائیل گفته‏ایم و تا آخرش هم خواهیم ایستاد!"
یا خیلی که بخواهند منصف باشند می‏گویند:
"اصلاً هر دوشون بدن. هم اسرائیل، هم فلسطین."
دو مطلب زیر را اگر بخوانید بد نیست.
دوست روشن‏فکری هم اگر داشتید توصیه کنید بخواند.
تاریک فکر باشید ان‏شاءالله.
1- حماس از سپر انسانی استفاده می‏کند
 2- حق با اسرائیل است.»

********** یکی از دوستان هم توصیه فرمودند این را بخوانم
که حوصله‏اش نبود.
«HISTORY of Israel & Palestine»

4-

* مقاله‏ای طولانی با عنوان «مسیحیان صهیونیست را بهتر بشناسیم»
(با تشکر از محمد آقای عزیز که این لینک رو معرفی کردند.)
«... برنامه‏های عامه‏پسند تلویزیونی کشیشان پروتستان در آمریکا
که حدود 60 میلیون بیننده دارند،
پیوسته می‏کوشند مردم را متقاعد سازند که به جای «صلح» باید در پی «جنگ» باشند.
آنها با نقل آیات انجیل سعی می‏کنند ثابت کنند که ما در دوره آخرالزمان هستیم.
اینان چون اعتقاد دارند اسرائیل باید «مقر فرود آمدن» دومین ظهور مسیح باشد،
سعی دارند پرستش سرزمین اسرائیل را به یک آیین مذهبی بدل سازند.
آثار سیاسی قرارگرفتن معتقدان به «مشیت الهی‏گرایی» در سمت‏های حساس ایالات متحده
می‏تواند بسیار نگران‏کننده باشد.
به عنوان مثال،
«جیمس وات» به عنوان وزیر کشور اسبق ایالات متحده، در کمیته مجلس نمایندگان اظهار داشت:
«به علت ظهور دوباره و قریب‏الوقوع مسیح، نمی‏توانم خیلی در بندِ نابودی منابع طبیعی خودمان باشم.»
»

«مدرسه‏های انجیلی بسیاری،
چه فرقه‏ای و چه فرافرقه‏ای
در سراسر آمریکا اصول خداشناسی آرماگدون را بر پایه پرستش اسرائیل تعلیم می‏دهند.
تعداد این مدارس در حدود 200 مؤسسه و دارای حدود 100000 دانشجو می‏باشند.
این دانشجویان پس از فراغت از تحصیل، کشیش پروتستان می‏شوند،
به میان مردم می‏روند و این دیدگاه را تبلیغ می‏کنند.»

«اما «آرماگدون»؛ که در اصل «هار مجدّو» می‏باشد، به معنی «کوه مجدّو» است.
«مجدّو» در شمال فلسطین اشغالی در کرانه غربی رود اردن واقع شده
و در طول تاریخ، شهری استراتژیک بوده است.
این شهر بر سر راه شرق و غرب و شمال و جنوب قرار داشته است
و تبعاً جنگ‏های بسیاری در آن رخ داده است.
در صحیفه «حزقیال نبی» درباره این جنگ آمده است:
«باران‏های سیل‏آسا و تگرگ سخت آتش و گوگرد،
تکان‏های سختی در زمین پدیدار خواهند آورد؛
کوه‏ها سرنگون خواهندشد، صخره‏ها خواهندافتاد و جمیع حصارهای زمین منهدم خواهدگردید.»

کشیشان بنیادگرا این توصیفات را نشانه مبادله سلاح‏های تاکتیکی هسته‏ای می‏دانند.
آنها معتقدند مسیح ضربه نخست را وارد خواهدکرد.
او سلاح نوینی را به‏کار خواهدبرد که اثری شبیه بمب نوترونی دارد:
در کتاب «زکریای نبی» آمده است:
«گوشت ایشان در حالتی که بر پاهای خود ایستاده‏اند کاهیده خواهد شد
و چشمان‏شان در حدقه گداخته خواهدگردید
و زبان ایشان در دهان‏شان کاهیده خواهدشد.»

برخی معجزات در طی این نبرد روی خواهدداد:
ازجمله نهر فرات خشک خواهدشد.
در این تهاجم همه‏ی اعراب به‏اضافه‏ی کنفدراسیون روسیه و ایران به اسرائیل هجوم خواهندبرد.
دجال وارد خاورمیانه می‏شود و تندیس خود را در معبد یهودی نصب می‏کند
و تقاضا می‏کند که همه‏ی جهان آن را به جای خداوند بپرستند.»

«اصول آموزش هواخواهان «مشیت الهی» این است که
قبل از استقرار پادشاهی جهانی مسیح، مطابق پیش‏گویی‏های کتاب مقدس،
ابتدا می‏بایست یهودیان به اسرائیل بازگردند،
سپس دولت یهود تأسیس و کلام خدا برای همه‏ی امت‏ها تبلیغ شود.
آنها معتقدند یک روز، یک یهودی افراطی، قدس را منفجر خواهد کرد
تا در جای آن معبد سلیمان بازسازی شود؛
مراسم قربانی یهود از نو آغاز شود و سپس نوبت به آرماگدون خواهد رسید.
حفاری‏هایی که در زیر قدس انجام می‏شود به منظور کشف آثار معبد سلیمان است
تا ثابت شود معبد سلیمان در همین مکان فعلی قدس بوده است.
در نتیجه با این توجیه به خراب‏کردن قدس و تأسیس معبد سلیمان درجای آن بپردازند.
در حالی که مسلمانان بیم دارند هدف از این حفاری‏ها فروریختن خودبه‏خودی مسجدالاقصی باشد.»

«درکشوری که رئیس جمهور بی‏خرد و بی‏تجربه‏اش پس از حادثه 30 شهریور
تعمداً لبه‏ی تیز حملات خود را متوجه «اسلام گرایی» می‏کند
و از سر نادانی سخن از لزوم به راه‏افتادن مجدد جنگ‏های صلیبی به میان می‏آورد،
طبیعی است که کشیشان و اسقف‏های آن نیز
این‏گونه مقدسات مسلمانان را وقیحانه مورد تعرض و هتک حرمت قرار دهند.»

«تظاهرات اعتراض‏آمیز مردم هند علیه اظهارات وهن‏انگیز «جری فالول» کشیش امریکایی
که در آن به نبی‏اکرم(ص) جسارت کرده‏بود،
دست کم پنج شهید و تعداد زیادی مجروح برجای گذاشته‏است.
این خونین‏ترین عکس‏العمل مسلمانان علیه گستاخی آن کشیش حمایت‏شده‏ی امریکایی بود.»

5-

* بایکوت
«... دمشون گرم
خوب همه‏مون رو کیش و مات کردند! ایول داره!
یه کاری کردند که مجبوریم پول بدیم،
اونا هم با پول‏مون بمب خوشه‏ای و موشک فسفری درست کنن
بزنن تو سر زن و بچه‏های فلسطینی.
حالا برو تو خیابون ان‏قدر داد بزن مرگ بر اسرائیل تا… !»

** هاآرتص: اسرائیل اقلیت بیست درصدی [اعراب] را از حضور در انتخابات محروم کرد

*** پیش‏گویی نابودی اسرائیل

**** شباهت‏های غزه و کربلا
آقای علی‏رضا رحمانی صفا آوردید به خراب‏آباد نفسانی حقیر.

***** گزارش تصویری جالب از کارگاه تولید موشک های دست ساز در نوار غزه

6-

وظیفه‏ی شرعی و وجدانی در برابر حمله به غزه
«... همه راه‏های بالا می‏تواند مورد توجه قرار گیرد،
اما آنچه باید مورد توجه جدی باشد، ساده‏ترین و کم‏هزینه‏ترین راه حل است.
راه حلی که حضرت امام خمینی(ره) بارها آن را تأکید نموده‏اند و همه را برای تحقق آن مکلف دانسته‏اند.
آن راه یک راه حل نظامی کوتاه‏مدت برای محو اسرائیل
و راه حل امنیتی میان‏مدت برای قطع ریشه‏های فساد صهیونیستی است.
بدون شک طی‏کردن هر مسیر دیگری که به این راه‏برد ختم نگردد،
نه تنها خالی از فایده خواهدبود، ‌بلکه زیان‏آور تلقی می‏شود.»

** پیش‏نهاد تشکیل ارتش اسلامی مستقل از دولت‏ها
«اکنون که براساس نظرات کارشناسان،
حوادث غزه به‏سمت شکل‏گیری یک انقلاب جهانی می‏رود
باید حداکثر استفاده را از شرایط موجود کرد
و هر چند که باید مسلمانان با آگاهی کامل و پیش‏بینی این کار را از قبل انجام می‏دادند
تا در شرایط کنونی از ثمرات آن برای دفاع از مظلومین غزه استفاده می‏کردند
اما به‏هرحال اکنون نیز باید از شرایط موجود در این راستا استفاده کرد
و شاید یکی از برکات خون شهدای غزه
تشکیل چنین ارتشی در جهان اسلام باشد.»

*** ای رهبر آزاده، آماده‏ایم آماده

**** «گفتم مگر می‏شود مسلمان باشی و چنین بی‏شرمانه
با شیطان بزرگ جام شراب به‏هم بزنی و باده‏نوشی کنی?
در عین حال متولی و یا به اصطلاح "خادم" حرمین شریفین هم باشی؟؟!!»

***** خشم رهبری از دولت‏های عربی
«خیانت‏کاران عرب هم بدانند که سرنوشت آنان بهتر از یهودیان جنگ احزاب نخواهد بود
که خداوند فرمود:
"و اَنزَلَ الَّذین ظَاهَرُوهُم مِن اَهلِ الکِتَاب وَ مِن صَیَاصِیِهم ..."
ملت‏ها با مردم و مجاهدان غزه‏اند.
هر دولتی که برخلاف این عمل کند، فاصله‌ی خود و ملّتش را عمیق‏تر می‏کند
و سرنوشت چنین دولت‏هایی معلوم است.
آنها نیز اگر به فکر زندگی و آبروی خوداند
باید سخن امیرالمؤمنین علیه السلام را به یاد آورند که فرمود:
"المَوتُ فی حَیاتِکُم مَقهورین وَ الحَیاةُ فی مَوتِکم قاهِرین

یا حسین شهید


<   <<   6   7   8      >


بازدید امروز: 83 ، بازدید دیروز: 33 ، کل بازدیدها: 483496

پوسته‌ی وبلاگ بوسیله Aviva Web Directory ترجمه به پارسی بلاگ تیم پارسی بلاگ